Klantenservice

Bestelinformatie
Kopen via internet bij Fotobehangen.nl is heel gemakkelijk én veilig. Om de producten te bekijken navigeert u door de site door op een van de categorieën te klikken of de zoekfunctie te gebruiken. U klikt op een foto of de titel van het behang als u meer informatie wilt over het produkt. Als u een fotobehang heeft uitgekozen, klikt u op de knop ´toevoegen aan winkelwagen´. Vervolgens heeft u de mogelijkheid om meer producten toe te voegen aan uw winkelwagen of om de bestelling te plaatsen. Als u eenmaal de producten heeft geselecteerd die u wilt kopen, klikt u in de winkelwagen op de knop bestelling realiseren. U kunt de bestelling plaatsen als ´gast´ zonder een account aan te maken of u kunt een account aanmaken en hoeft een volgende keer niet weer uw gegevens in te vullen.

Vervolgens doorloopt u de volgende stappen:

  • Betaal- en verzendgegevens: mocht u een ander factuuradres dan verzendadres hebben dan kunt u deze allebei aangeven en klik daarna op ´ga verder´.
  • Verzendwijze: hier selecteert u de verzendwijze van uw aankoop en klikt u nogmaals op ´ga verder´.
  • Betalingsgegevens: kies uw gewenste betaalwijze en klik op ´ga verder´.
  • Controleer uw bestelling: op dit scherm ziet u een overzicht van alle producten die u heeft geselecteerd, de verzendkosten, en de totaal prijs. Als u alles heeft gecontroleerd klikt u op ´afronden bestelling´.
Als u al een account heeft bij Fotobehangen.nl hoeft u uw gegevens niet nogmaals in te vullen. U logt eenvoudig in met uw email en wachtwoord en volgt de volgende stappen:

  1. Bevestig uw adres
  2. Bevestig de verzendwijze
  3. Selecteer een betaalwijze
  4. Controleer uw bestelling
  5. Bestelling afronden
Als u wilt weten hoe wij met uw gegevens omgaan, kunt u ons privacybeleid lezen.
Mijn account
U kunt bij Fotobehangen.nl eenvoudig een account aanmaken, wat diverse voordelen heeft. Als u bij het plaatsen van een bestelling voor ´Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer´ kiest, maakt u een account aan. Met uw wachtwoord kunt u dan een volgende keer gemakkelijk inloggen en uw bestelling plaatsen en volgen. Een account biedt u de volgende voordelen:

  • Met uw account bij Fotobehangen.nl kunt u eenvoudig inloggen met uw email en wachtwoord om een bestelling te plaatsen zonder dat u al uw gegevens nogmaals hoeft in te vullen.
  • Door in te loggen in uw account kunt u de status van uw bestelling volgen.
  • U kunt uw gegevens wijzigen wanneer u dat wilt.
  • U kunt meedere adressen opgegeven. Zo is het mogelijk om een ander verzendadres te kiezen, bijvoorbeeld om het product als kado te verzenden naar iemand anders of om uw bestelling op uw werkadres te laten bezorgen.
  • In uw account kunt u uw voorgaande bestellingen bekijken.
  • Met een account kunt u producten in uw winkelwagen bewaren en deze op een later tijdstip aankopen.
Als u wilt weten hoe wij uw gegevens op vertrouwelijke wijze behandelen, kunt u ons privacybeleid lezen.
Verzendkosten
Bij bestellingen boven de 50 euro zijn de verzendkosten gratis. Dit geldt zowel voor bestellingen in Nederland als in België. De verzendkosten bedragen €5 bij bestellingen onder de 50 euro.

Je bestelling wordt in Nederland en België verstuurd via de koeriersdiensten van DPD, DHL en GLS. Voor verzendkosten naar andere landen kun je contact met ons opnemen.

Levertijden
De levertijd staan per product aangegeven*. In het algemeen geldt dat de bezorging van papieren fotobehangen in Nederland de werkdag na verzending van je bestelling plaats vindt, maar dit kan in enkele gevallen tot 3 werkdagen duren (Fotobehangen.nl is hiervoor afhankelijk van de vervoerder). Verzendingen van papieren fotobehangen naar België duren 2 a 3 werkdagen. Dit is een gemiddelde en kan in enkele gevallen afwijken. De levertijd van vlies fotobehangen voor zowel Nederland als België bedraagt ongeveer 5 werkdagen.

Let op dat als je bankovermaking als betaaloptie kiest, wij de bestelling pas na ontvangst van de betaling op onze bank in behandeling nemen.

Je bestelling wordt in Nederland en België verstuurd via de koeriersdiensten van DPD, DHL en GLS. Fotobehangen.nl is niet verantwoordelijk voor mogelijke vertragingen in de levering veroorzaakt door het vervoersbedrijf. Indien beschikbaar zullen wij een trackingnummer van je zending aan je communiceren. Mocht je een niet-thuis bericht ontvangen, kun je zelf contact met de desbetreffende vervoerder opnemen om een nieuwe afleverafspraak te maken.

Wil je een bestelling naar een ander land dan Nederland of België laten versturen, neem dan contact met ons op.

* De producten met voorrraad worden direct de dag na bestelling verstuurd vanuit ons magazijn. In uitzonderingsgevallen, als het aantal bestellingen hoger is dan de actuele voorraad of als er materiaal ontbreekt, zullen wij je via de email informeren over de vertraging en de verwachte levertijd.

Veilig betalen
Om je aankoop bij Fotobehangen.nl te betalen bieden wij je de volgende veilige betaalwijzen:

iDEAL:
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Na het bevestigen van je bestelling word je automatisch naar de beveligde internetsite van iDEAL geleid en betaal je via internetbankieren zoals je gewend bent bij jouw bank. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank of SNS Regio Bank dan kun je direct met iDEAL betalen.

Mister Cash:
Speciaal voor Belgische klanten biedt Fotobehangen de betaalmethode Mister Cash. Je kunt nu snel, makkelijk en veilig online via je eigen Belgische bank de betaling voldoen voor je bestelling. Als je een rekening hebt bij KBC, Belfius, Fortis, Fintro, AXA, CBC, ING, VDK spaarbank kun je gebruik maken van Mister Cash.

Bankovermaking:
Je kunt het bedrag van de aankoop overmaken via een gewone bankovermaking. In dit geval wordt in de bestelbevestiging per email het bankrekeningnummer vermeld alsmede het bedrag dat overgemaakt moet worden. Vermeld alstublieft het bestelnummer bij de overmaking. We verzoeken je de betaling binnen 7 dagen na de bestelling te doen, anders kan het zijn dat je bestelling wordt geannuleerd.

Wij maken je erop attent dat als je betaalt via bankovermaking wij je bestelling pas in behandeling nemen nadat de betaling ontvangen is op onze rekening, wat afhankelijk van de bank enkele dagen kan duren.

PayPal:
Met PayPal kun je online betalen zonder je creditcard- of bankrekeninggevens aan ons kenbaar te maken. Na bevestiging van je bestelling word je doorgeleid naar de beveiligde pagina van Paypal. Je hoeft geen account aan te maken maar je dient wel eenmalig de gegevens van je bankrekening of creditcard te verstrekken op de beveiligde pagina van PayPal.
Meer informatie over betalingen met PayPal vind je op www.paypal.nl.

Multisafepay
Fotobehangen.nl werkt samen met Multisafepay. Via het veilige betalingsplatform van Multisafepay kun je veilig betalen met een Visa en een Mastercard creditcard.

Betaal na ontvangst:
Bij Fotobehangen is het mogelijk om na ontvangst van een product voor je bestelling te betalen. Hiervoor wordt samengewerkt met MultiFactor. Bij het kiezen van een betaalmethode in het bestelproces kun je ´Betaal na ontvangst´ selecteren, je moet dan alleen enkele gegevens invullen. Deze worden binnen enkele seconden gecontroleerd voor klantindentificatie en -acceptatie, waarna je verder kunt gaan om de bestelling af te ronden. MultiFactor toetst deze gegevens om eventueel misbruik van achteraf betalen tegen te gaan.
Fotobehangen zal na ontvangst van je bestelling het behang versturen en via MultiFactor ontvang je later een digitale factuur (houd dus goed de mail in de gaten). Je kunt de factuur dan binnen 14 dagen betalen via de betaallink die je in de mail ontvangt. Voor vragen over deze betaalmethode kun je rechtstreeks contact opnemen met MultiFactor (www.multifactor.nl).
Let op dat alleen bestellingen tussen de €15 - €300 voor betaling na ontvangst in aanmerking komen.

Heb je vragen over de betaling neem dan vooral contact met ons op.

Ruilen & Retourneren
Mocht je bestelling niet aan de verwachtingen voldoen of wil je het product omruilen, dan kan dat binnen een periode van 30 dagen ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden naar ons magazijn in Nederland. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Let op dat het fotobehang niet via gewone brievenbuspost geretourneerd kan worden, maar dat dit via een pakketdienst moet gebeuren gezien de grootte van het pakket. Wij zullen het bedrag uiterlijk binnen 14 dagen crediteren, maar meestal veel sneller. Tevens kun je gebruik maken van het modelformulier, het formulier kun je hier downloaden.

Fotobehangen.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je ons de herroeping meldt. Tenzij fotobehangen.nl aanbiedt het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot we het product hebben ontvangen of tot je aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Fotobehangen.nl gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wij raden sterk aan dat producten in de originele verpakking geretourneerd worden om te zorgen dat het product tijdens het transport niet kan beschadigen. Alleen voor producten die zich in originele staat bevinden kunnen we de retour aannemen. Speciaal voor jou gefabriceerde producten zoals gepersonaliseerd fotobehang en fotobehangen met foto´s uit de foto database, kunnen niet geretourneerd worden.

Mocht je onverhoopt niet het juiste product ontvangen, dan zorgt Fotobehangen.nl er voor dat het product zo snel mogelijk geruild wordt op onze kosten. Als er sprake is van zichtbare beschadiging van de verpakking, noteer dit dan op de afleverbon en meld dit binnen 24 uur aan Fotobehangen.nl. Indien nodig zorgen we voor vervanging van het beschadigde product.

Na het (deels) aanbrengen van het behang kan over het product niet worden gereclameerd. Het aanbrengen houdt aanvaarding van het product in. Het al dan niet goed bevestigen van het fotobehang op de muur of andere ondergrond valt voor risico van de koper. Let er dan ook op om vooraf het product te bekijken op mogelijk onvolkomenheden. En als er vragen zijn over het plakken, kun je altijd vooraf contact met ons opnemen.

Meer informatie over het ruilproces (herroepingsrecht) vind je in onze algemene voorwaarden.

Klachtenafhandeling
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt of het product. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Bij het indienen van een klacht dient het originele behang bewaard te worden zodat Fotobehangen.nl dit indien nodig kan bekijken. Tevens kunen wij vragen om foto´s ter illustratie van je klacht.

Na ontvangst van je klacht ontvang je natuurlijk van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Fotobehangen.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Na het (deels) aanbrengen van het behang kan er niet over het product worden gereclameerd. Het aanbrengen van het fotobehang houdt de aanvaarding van de produkcen in. Het al dan niet goed bevestigen van het product op de muur of andere ondergrond valt voor risico van de koper, hierover kunnen geen reclamaties worden ingediend. Let er daarom op het product vooraf goed te bekijken op mogelijk onvolkomenheden. Afwijkingen in de totale maat of een individueel panel van een fotobehang van enkele centimeters is mogelijk. Dit komt doordat het papieren behang kan uitzetten door het insmeren met lijm en in meer of mindere mate weer krimpt na het drogen. Zorg er daarom voor dat je de plakinstructies goed volgt en de verschillende panelen op dezelfde wijze behandelt.

Foto´s die aangeleverd worden voor het maken van gepersonaliseerd fotobehang moeten voldoen aan het minimum aantal pixels van 800 per meter. De wijze waarop een foto is gemaakt en/ of is bewerkt, is echter ook van invloed op de kwaliteit (zoals scherpte) van de foto. Dit kan niet door Fotobehangen.nl beoordeeld worden. De klant is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van een aangeleverde foto. Hierover kunnen dus geen reclamaties worden ingediend.

Keurmerk
Fotobehangen.nl draagt het Webwinkel Keur. Dit is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Alle leden die bij het keurmerk zijn aangesloten voldoen inhoudeijk aan en handelen volgens een vastgestelde gedragcode. Webwinkel Keur zorgt ervoor dat webwinkeliers eerlijk en transparant beoordeeld worden en je kunt jouw ervaringen met een webwinkel delen. Op deze manier worden webwinkels zowel door jou als door het keurmerk beoordeeld. Dubbele zekerheid dus! Voor meer informatie over het keurmerk kun je een kijkje nemen op de website van Webwinkel Keur.

Copyright
Alle logo´s teksten, foto´s en andere content van de website behoren aan diens eigenaren en mogen niet zonder explicite toestemming gekopiëerd worden.

Contact
Heb je vragen of opmerkingen? Dan kun je contact met ons opnemen. Wij streven ernaar om op werkdagen je vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

Indien gewenst kun je ons ook telefonisch bereiken op werkdagen tussen 09.00 - 13.30 uur en 14.30 - 18.00 uur op telefoonnummer (0031) (0)38 - 773 99 95.

Fotobehangen.nl is een website van Moods Design v.o.f, gevestigd in Zwolle en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 30244635, BTW-nummer NL819767190B01.

Moods Design, Potmarge 21, 8032 LC Zwolle.